Szkółka nawigacyjna

Rusza cykl Samochodowych Rajdów na Orientację.

Charakter tegorocznych tras zapewni wspaniałą zabawę wszystkim bez względu na poziom znajomości tajników nawigacji. Przed każdą imprezą najlepsi w Polsce zawodnicy przeprowadzą cykl bezpłatnych szkoleń dzięki którym każdy będzie mógł zrozumieć tajemnice nawigacji i czerpać radość i satysfakcję z rywalizacji na trasie.

Nawigacyjna Impreza Samochodowa “Mysłowicka Czwórka”

M4 XIII komunikat

Pierwszy krok

Pierwszy krok – etap 1 czesc1
Pierwszy krok – etap 1 czesc2
WZÓR ETAP1

Pierwszy krok – etap 2 czesc1
Pierwszy krok – etap 2 czesc2
WZÓR ETAP2

Nawigacja

Mysłowicka Czwórka – etap 1
Mysłowicka Czwórka – etap1 SM DET
WZÓR ETAP1
Mysłowicka Czwórka – etap 2 SM DET
Mysłowicka Czwórka – etap 2
WZÓR ETAP2

Prawidłowe przejazdy
Prawidłowe przejazdy – nawigacja
Prawidłowe przejazdy – pierwszy krok i nawigacja
Prawidłowe przejazdy – pierwszy krok

Rodzinna Impreza Samochodowa “Muminki WRC” już za nami. Poniżej zamieszczamy itinerer oraz prawidłowe przejazdy. Miłej lektury!

Odcinek 1
mapa podkładowa – odcinek 1
Wzorzec Etap 1 odc.1

odcinek 2 mapka
odcinek 2
Wzorzec Etap 1 odc.2

Odcinek treningowy Rajd Zagłębiowski 2013

Odpowiedzi na pytania oraz punkty kontroli przejazdu już umieściliśmy w brulionie, a poniżej zamieszczamy link do filmików z prawidłowym przejazdem.

Itinerer treningowy

http://www.youtube.com/watch?v=8ztrBSihiWQ
http://www.youtube.com/watch?v=ydK5rjrlz8s
http://www.youtube.com/watch?v=VohZWLDoHuE
http://www.youtube.com/watch?v=lMSb6BSkh_8

Jeżeli ktoś nie rozumie zastosowanych tutaj zapisów lub/i zasad czytania itinerera to proszę nie bójcie się zadzwonić do nas. Zorganizujemy dla Was konsultacje i szkolenia. Każdy z nas też kiedyś zaczynał i zadawał masę pytań, a teraz już tylko czysta przyjemność.

Wszystkim życzy szerokiej drogi i dobrej zabawy!

  •    A jak wyglądał itinerer, komunikat przedstartowy i zestaw pytań turystycznych w 15’Rajdzie Zagłębiowskim w 2012 roku? Miłej lektury!

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY cz. I

REGULAMIN UZUPEŁNIAJACY CZ. II

15 RAJD ZAGŁĘBIOWSKI ODCINEK I

15 RAJD ZAGŁĘBIOWSKI CZ.II

TEST TURYSTYCZNY

Relacja z 14’Rajdu Zagłębiowskiego w Czeladzi

http://www.youtube.com/watch?v=Z0huVyr9VYQ

  •    Tajemnice nawigacji można równiez odkryć studiując materiały zamieszczone na stronie Automobilklubu Polskiego

http://www.automobilklubpolski.pl/turystyka/tajemnice/tajemnice01.html

  •    NOWOŚĆ – zachęcamy do subskrypcji krótkich filmów szkoleniowych dotyczących rajdów turystyczno-nawigacyjnych

http://www.youtube.com/RajdyNawigacyjne
http://www.rajdoweabc.pl/

  •    Tajemnice nawigacji w pigułce

KRÓTKA ŚCIĄGA CZĘŚĆ I

KRÓTKA ŚCIĄGA CZĘŚĆ II

  •    Obowiązujący kodyfikator

kodyfikator 2012

  •   Kilka podstawowych informacji

Karta drogowa – to dokument, w którym należy wpisać Punkty Kontroli Przejazdu (PKP), zadania turystyczne. Wypełnia się ją od pierwszej wolnej kratki kolejno poziomymi rzędami. Każde skreślenie czy poprawienie wpisu w karcie drogowej jest traktowane jako błąd. Warto zatem skorzystać z brudnopisu, który masz zamieszczony na itinererze!

 Co to jest itinerer? Jak należy go czytać?

Itinerer – to opis trasy rajdu umożliwiający jednoznaczny jej przejazd. Przed wyruszeniem na trasę należy dokładnie przeczytać i zapoznać się z itinererem i wszelkimi wskazówkami tam zamieszczonymi. Kratki itinerera należy czytać od lewej do prawej, rzędami poziomymi wykonując kolejne manewry opisane w kratkach.

Podstawową zasadą pokonywania trasy rajdu, jest wykonywanie kolejnych poleceń występujących w itinererze (w kolejnych tzw. „kafelkach” – kratkach) podążając zgodnie z opisem umieszczonym po słowie „TRASA”

Spóźnienia

Na całym rajdzie można spóźnić się – w zależności od rangi imprezy – od 45 do 90 minut. Organizatorzy starają się aby czas na przejazd rajdu był dobrany z dużym zapasem.

Należy tu wspomnieć, że za spóźnienia uczestnicy otrzymują punkty karne. Jeżeli jednak spóźnienie przekroczy dozwolony czas wówczas uczestnik łapie tzw. taryfę czyli dodatkowo ekstra 2000 punktów karnych!

PKP (punkty kontroli przejazdu)

Uczestnicy mają za zadanie wyszukanie punktów PKP (punktów kontroli przejazdu) umieszczonych na trasie rajdu (np. w formie tablic, znaków drogowych, tablic z nazwami miejscowości) zlokalizowanych po prawej stronie drogi, obiektów ze zdjęć.

W momencie odnalezienia danego punktu kontroli przejazdu (PKP), który został określony na początku imprezy, należy wpisać do karty dany symbol (np. z tablicy – nr 50, ze znaku STOP – ST)

Przejazd prawidłową trasą organizator zweryfikuje na podstawie wpisów do karty drogowej.

Zadania turystyczne i nie tylko

Ponadto na trasie imprezy uczestnicy mają do wykonania zadania turystyczne. Są one oznaczone jako Z1, Z2 ….i umieszczone w kratkach itinerera, przy konkretnej sytuacji drogowej (np. skrzyżowaniu). Gwiazdka oznacza dokładne położenie miejsca, gdzie należy znaleźć odpowiedź na pytanie (określa np. stronę drogi).

W miejscach zadań turystycznych oprócz odnalezienia odpowiedzi na pytanie – o ile zadanie nakazuje to – należy zapoznać się szczegółowo z obiektem (np. przeczytać teksty z tablic, zapoznaj się z wyglądem miejsca, zwróć uwagę na ciekawe szczegóły, itp.). Odpowiedź na zadanie turystyczne należy wpisać do karty drogowej jako kolejny PKP.

Po zakończeniu odcinka bądź na zakończenie rajdu uczestnicy wypełniają dodatkowe testy:
test turystyczny z wiedzy o oglądanych obiektach –warto może robić notatki,
test ze znajomości Ustawy prawo o ruchu drogowym,
test ze znajomości pierwszej pomocy.